Verslag: vier dagen Parijs met Slangen Reizen

Hi allemaal!

Donderdagavond laat kwam ik terug van mijn tripje naar Parijs. We vertrokken maandagochtend om 8 uur vanuit Den Bosch en waren rond drie uur bij de Eiffeltoren. Ik wil je vandaag vertellen hoe het was! Hopelijk is dit ook leuk om te zien als je geïnteresseerd bent in een busreis van Slangen Reizen. Geen gesponsorde post, gewoon informatie :-)

Petit Palais

Ten eerste, een reis met Slangen Reizen is, als je geluk hebt zoals wij, heel goedkoop. We betaalden per persoon 145 euro en daar krijg je een heen- en terugreis voor, drie overnachtingen in een prima hotel, ontbijt bij het hotel en de buschauffeur zet je af bij hotspots in Parijs. Als je dit allemaal los zou boeken, ben je veel duurder uit.

Disney winkel <3
Het programma was wel erg druk. Ik praat je er doorheen met foto's!

Op dag 1 vertrokken we om 8 uur vanuit Den Bosch. Na iets langer dan een uurtje waren we in Breda. Hier stapten de mensen die naar Londen gingen over op een andere bus. Rond 3 uur waren we bij de Eiffeltoren, vlak daarnaast konden mensen kiezen of ze een boottocht over de Seine wilden maken. Ik en mijn vriendinnetje besloten zelf de stad te verkennen. In de avond was er de mogelijkheid om een panorama uitzicht van Parijs te zien vanaf de Montparnasse. Vanwege mijn hoogtevrees lieten we deze ook even gaan. Wij gingen winkelen! Rond kwart over 9 vertrokken we weer. Tussendoor vertelde de chauffeur wat over de stad en de gebouwen.

Militair museum
Champs Elysees
Op dag 2 kon je naar Disneyland Parijs, of je kon de stad zelf verkennen. De bus vertrok om 9 uur 's ochtends. Wij kozen voor het laatste. We werden afgezet bij Opéra Garnier wat echt fantastisch was. Op dinsdag hadden we een hele dag om rond te lopen door Parijs en zoveel mogelijk te doen.

Opera

Alle bovenstaande foto's zijn van dag twee! Zoals je misschien wel kunt zien hebben we die dag écht veel gedaan. Louvre, Louvre park, Champs Elysees, Arc de Triomf, Opera Garnier... We hadden dan ook van een uur of 9 tot wel 10 uur 's avonds vrije tijd. Moe dat we waren, haha.

Dag drie alweer! De foto's van dag 3 zie je hieronder:

We reden om 9 uur weg en werden afgezet bij het prachtige Versailles. We besloten door de tuinen te lopen en niet om naar binnen te gaan, want als we alleen de tuinen deden hadden we tijd over voor een terrasje. Heerlijk!

We dronken en aten wat. Dit ziet er best lekker uit, maar de friet was helaas amper doorbakken. Het was wel heel lekker om even rustig te kunnen zitten.

In de namiddag werden we opgehaald en gedropt bij de Eiffeltoren waar we een paar uurtjes mochten spenderen, in de avond reden we nog een rondje bezienswaardigheden: MOULIN ROUGE! Gaaf om eens gezien te hebben. Rond 11 uur waren we terug bij het hotel.

Dag 4! In de middag is het alweer tijd om richting Nederland te rijden, maar eerst bezoeken we de Sacre Coeur. Ik vertelde jullie over mijn hoogtevrees... nou, het werd flink op de proef gesteld hier. Ik wilde Eline niet teleurstellen, dus ik ging mee. Dit waren dus serieus in totaal meer dan duizend traptreden heen en terug... Ik kon daarnaast niet echt genieten omdat ik het véél te hoog en te eng vond, haha. Toch een paar foto's!

Na alle angst, paniek en zweetaanvallen door het traptreden lopen met 30 graden, was het tijd voor een drankje. We bestelden nacho's die niet lekker waren. Sowieso hebben we het qua eten niet echt getroffen, het was vaak extreem duur en niet zo geweldig. We haalden cheesecake en koffie bij Costa en het was tijd voor de terugreis.

Onderweg!

Jeetje, zijn jullie er nog? Haha. Conclusie: een busreis met Slangen Reizen is een aanrader. Je ziet door de planning véél meer van de stad en je hoeft geen gebruik te maken van het openbaar vervoer omdat je overal wordt gebracht. Heel relaxt! Natuurlijk moet je het treffen met je medereizigers, maar daar hadden wij (voor het grootste deel) geluk mee.

Als je niet houdt van vroeg opstaan en laat terug zijn, is een busreis misschien minder iets voor jou. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het vrij veel vond allemaal (ik kan soms vreselijk genieten van een uurtje hotelkamer-hangen), maar je haalt op deze manier het maximale uit je citytrip. De chauffeur staat ook open voor suggesties, dus dat is fijn.

Ben jij wel eens in Parijs geweest?

1 opmerking

1. Oooh wat een heerlijke reis én zoveel gezien! Versailles wil ik echt nog eens gaan doen, voor de rest denk ik dat ik Parijs toch al redelijk gezien heb, na zes bezoekjes, oeps ^^