(P)Review: Cynthia Schultz- Beauty boek

Wat was ik blij (maar ook teleurgesteld) afgelopen week. Ik was op zoek naar een bepaald boek bij de Bijenkorf, maar die hadden ze niet. Sterker nog, ze hadden er nog nooit van gehoord. Wel heb ik iets anders kunnen scoren, Beauty van Cynthia Schultz. Ik was al langer op zoek naar dit boek, maar in regionale winkels kon ik hem nergens vinden. Voor 14,95 euro nam ik Cynthia onder mijn arm mee naar huis.

Voordat ik begin moet ik zeggen dat ik Misslipgloss, Cynthia dus, al een lange tijd volg via haar blog. Ik weet daarom al best veel persoonlijke dingen van haar (vreemd hoe je iemand via internet leert 'kennen'!) en haar blog. Natuurlijk heb ik ook zelf mijn blog én werk ik al vier jaar met make-up, dus ik heb veel kennis van cosmetica. Verder studeer ik ook nog eens journalistiek en leer ik hoe ik boeken moet maken/schrijven, dus ik ben een kritische reviewer/lezer (je kunt misschien rustig 'zeikerd' zeggen). Ik wilde niet met een betweterige blik kijken naar het boek, maar ik wil je waarschuwen dat ik misschien wat minder soft ben dan anderen. Dat neemt niet weg dat ik veel respect heb voor Cynthia en haar met plezier volg.

Om maar meteen met de deur in huis te vallen: Beauty heeft echt een design waar mijn hart sneller van gaat kloppen. Aangezien ik zelf ook bezig ben met het schrijven en 'shapen' van artikelen vond ik het boek een mooie inspiratiebron. Het boek bevat veel wit waardoor het gewoon prettig is om te lezen. Ook de kleuren zijn goed gekozen: echt 'Misslipgloss' roze. Die zoete kleur zou eigenlijk haar naam moeten dragen. De uitvergrote quotes op het wit, de fijne regelafstand- het zijn kleine details, maar het klopt gewoon.

De introductie is vrij lang. Cynthia stelt zichzelf uitgebreid voor en vertelt het verhaal achter haar blog, boek en persoon. Als je zelf een blog hebt of haar blog al langer volgt, lees je in de eerste 56 pagina's niet heel veel nieuws. Ken je haar nog niet, dan is het leuk om de persoon achter de blog te leren kennen. Cynthia heeft overigens een fijne schrijfstijl. Net als haar blog leest het boek ontzettend makkelijk weg. Het is daarmee zeker een boek voor een brede leeftijdscategorie.

Dan nu naar mijn favoriete deel (of ja, delen) van het boek: de geweldige foto's en details. Dit boek bevat heel veel te gekke foto's, ook van Cynthia zelf. En ja, weer die felle kleuren op wit. Alles is goed gekozen, zo lijkt het. Zie hieronder nog meer mooie details uit het boek:

Naast alle details gaat het natuurlijk vooral om de inhoud. Ik ga er niet te veel over vertellen, omdat ik vind dat je het boek lekker zelf moet kopen en beoordelen op je eigen manier. Ik zal je wel een paar kleine dingen verklappen die ik goed (en wat minder goed) vind aan het boek:

Door het hele boek staan tips over uitlopende onderwerpen. Dat vind ik echt heel tof! Tips zijn echt nooit mis. Misschien ken je sommige tips al, maar ook voor mij stonden er een aantal leuke nieuwe dingen bij, en ook een soort 'reminders'. Erg leuk!

Klinkt raar, maar ik word best wel blij van de foto's van Cynthia zelf. Ze ziet er uit echt stralend en vrolijk uit op al haar foto´s, dat is aanstekelijk als je het boekt leest. Je voelt gewoon dat ze blij is met dit boek en dat make-up haar passie is. Ook deze foto´s zijn allemaal professioneel gemaakt, dat zie je.

Dan nu naar iets wat ik als nadeel zie. Nogmaals, dit is echt heel persoonlijk en slaat alleen op mijzelf. Ik voel me erg zeikerig om kritiek te leveren op iemand die ik bewonder. Voor mij stond er in dit boek niet heel veel ´nieuws´, terwijl ik dat gevoel bij het lezen van Beauty van Lauren Conrad wel had. Er waren niet veel dingen- op enkele tips na- waarbij ik dacht ´wow, dat wist ik echt niet!´ en dat vond ik best jammer.

Al met al heb ik het boek wél met plezier bekeken en gelezen en ik vind het een leuke toevoeging aan mijn (beauty)boekencollectie. Het is een aanrader als je nog niet heel veel weet over make-up en wat dingen bij wil leren. Het boek heeft ook een fijne, cadeau-proof prijs. En als je net als mijzelf al veel kennis hebt van make-up, kun je sowieso genieten van het geweldige design.

Cynthia Beauty koop je voor 14,95 euro (niet duur!) bij onder andere de Bijenkorf en via haar webshop op Misslipgloss.nl.

4 opmerkingen

1. Lijkt me een leuk boek alleen jammer dat er geen nieuwe tips in staan enzo anders had ik hem wel gehaald! Maar als je nieuw bent in de beautywereld lijkt me dit een ideaal boek om kado te krijgen.